Jednym z najważniejszych aspektów SEO (search engine optimization) jest optymalizacja strony internetowej. Posiadanie wysoce funkcjonalnej i atrakcyjnej strony internetowej nie jest już opcjonalne: to konieczność. Każda osoba prowadząca własny e-commerce czy inny biznes internetowy powinna zwrócić uwagę na odpowiednią optymalizację swojej strony internetowej.
Spis treści
Co to jest optymalizacja strony internetowej?
Optymalizacja strony internetowej to proces poprawy wydajności witryny, tak aby pomóc jej w uzyskaniu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Głównym celem optymalizacji strony internetowej jest napędzanie większego ruchu na stronie internetowej, zwiększenie liczby konwersji, a ostatecznie, zwiększenie przychodów. Właściciele stron internetowych często skupiają się na innych strategiach marketingowych bez upewnienia się, że strona internetowa ich firmy jest w pełni zoptymalizowana.
Dlaczego optymalizacja strony internetowej jest tak kluczowa?
Optymalizacja strony internetowej jest kluczową częścią tworzenia każdej nowoczesnej strategii marketingu cyfrowego. Strona internetowa jest domem firmy w Internecie i powinna działać dobrze, wyglądać dobrze i być dobrze utrzymana. Oczekuje się, że w 2022 roku globalna sprzedaż e-commerce wyniesie 5,5 miliarda dolarów. I nawet jeśli nie sprzedajesz swoich produktów i usług online, Internet stał się miejscem, w którym można znaleźć szczegóły dotyczące lokalnych firm.
„Strona internetowa bez odpowiedniej optymalizacji,
jest jak dom w lesie bez dróg prowadzących do niego”.
Lolson Zawadzki
Jakie są strategie optymalizacji stron internetowych?
Oto kilka najlepszych strategii optymalizacji strony internetowej, które należy rozważyć, jeśli chcesz uznać swoją stronę za w pełni zoptymalizowaną:
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych
Twoja strona musi nie tylko dobrze działać i wyglądać na komputerach stacjonarnych czy laptopach, ale także na urządzeniach mobilnych. Obecnie urządzenia mobilne stanowią nieco więcej niż połowę ruchu na stronach internetowych na całym świecie. Możesz przeprowadzić podstawowy test mobilnej użyteczności w Google’s Mobile-Friendly Test, aby upewnić się, że Twoja strona działa dobrze na urządzeniach mobilnych.
Popraw szybkość strony
Szybkość strony jest oficjalnym czynnikiem rankingowym Google i bezpośrednio wpływa na SEO Twojej strony. Twoja strona powinna ładować się w ciągu trzech sekund, a jeśli masz stronę e-commerce, dwie sekundy są idealne.
Możesz sprawdzić czas ładowania swojej strony za pomocą Google PageSpeed Insights. Niektóre powszechne problemy, które spowalniają strony internetowe to nieskompresowane pliki JS i CSS, brak CDN, brak buforowania strony i duże, niezoptymalizowane pliki. Większość z tych problemów można dość łatwo naprawić za pomocą wtyczek lub rozszerzeń do Twojego systemu CMS.
Optymalizacja treści witryny
Teraz, gdy zoptymalizowałeś już niektóre z bardziej technicznych aspektów swojej strony internetowej, nadszedł czas na optymalizację jej treści. Istnieje krytyczny związek pomiędzy treścią a przychodami.
Po pierwsze, musisz wiedzieć, jakie słowa kluczowe chcesz umieścić w rankingu. Słowa, których używasz w treści swojej strony są ważne dla wyszukiwarek. Ale to nie tylko słowa, których używasz, tworzą dobrze zoptymalizowaną treść. Google chce również widzieć wartościowe, wysokiej jakości treści, które są pomocne dla wyszukiwarek. Poświęć więc trochę czasu, aby zainwestować w wysokiej jakości usługi pisania treści SEO.