Logo jest znakiem rozpoznawczym każdej firmy, marki, przedsiębiorstwa. W historii znajdziemy przykłady, gdy właśnie ten emblemat przesądził o sukcesie, lub porażce jakiegoś produktu. Odzwierciedla ono firmę, dlatego tandetne, źle wykonane,  może odstraszać potencjalnych klientów, lub nawet partnerów biznesowych. Dzieje się tak, ponieważ człowiek rejestruje obrazy, znacznie szybciej niż tekst.

Znaczenie dobrze zaprojektowanego logo

W dzisiejszych, coraz szybszych, czasach jest to niezwykle ważne z punktu widzenia reklamy.  Dobrze zaprojektowane logo zostanie łatwo zapamiętane przez klienta, więc łatwiej będzie on docierał do produktów naszej marki.

Symbol  przedsiębiorstwa, pozwala na komunikację z ludźmi , obrazując wartościowość produktu i firmy. Jak duży wpływ na marketing ma dobrze zaprojektowane logo, widać w kontekście największych marek. Dla laika branży samochodowej, poszczególne pojazdy różnią się właśnie znaczkiem producenta. Widzimy to też na przykładzie branży IT, czyli smartphone’ów, laptopów, tak niewiele różniących się wyglądem zewnętrznym.  Dobre logo jest znakiem nadającym produktom wyjątkowy charakter, za co niektórzy klienci są w stanie wydać dodatkowe pieniądze. Dlatego można stwierdzić, iż inwestycja w logo może przynieść wymierne korzyści nie tylko wizerunkowe, lecz także finansowe.

Niektóre projekty zawierają w sobie elementy produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Popularne jest to w branży oponiarskiej, gdzie wiele firm ma posiada w emblemacie koło, lub oponę za symbol swojej marki. Taki dobór, pozwala klientowi od razu zorientować się, z jakim charakterem firmy ma do czynienia. Ten zabieg, stosowany w wielu, branżach, szczególnie przez drobne przedsiębiorstwach, hurtownie, sklepiki, ponieważ jest tani i nie wymaga, aż tyle pracy do stworzenia pomysłu i realizacji.

Rola logo w komunikacji i marketingu

Kolejnym z spotykanych symboli, jest po prostu nazwa producenta, ujęta w jakiejś ciekawej konwencji, graficznej oprawie. Takie logo nie informuje z jaką branżą mamy do czynienia, ale zachęca do zakupu towaru, lub usługi, przez znaną nazwę marki. Występują także symbole przedstawiające jakiś konkretny przedmiot, lecz nie związany z ofertą przedsiębiorstwa. Przykłady można tu mnożyć, aczkolwiek wśród dużych koncernów widać trend, iż właśnie taki rodzaj najlepiej trafia do klientów.

Na podsumowanie, możemy polecić każdemu właścicielowi marki zakup indywidualnego projektu loga. Nie tylko zapewni on lepsze postrzeganie naszej firmy przez klientów i kontrahentów, lecz może przynieść znaczące zyski finansowe w przyszłości. Dlatego przemyślenie doboru emblematu, powinno być jednym z pierwszych kroków, przy zakładaniu firmy,  a profesjonalny projekt zapewni dobry start naszej działalności.

Kategorie: Design

7PIXEL

7PIXEL

Wyróżniamy się bogatym doświadczeniem i skutecznymi strategiami, dzięki którym zwiększymy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *