Odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych stało się obecnie niezwykle ważne. Jeszcze niedawno można było zaobserwować masowe zakładanie stron internetowych przez firmy i przedsiębiorstwa, które nie świadczą usług drogą internetową. Przedsiębiorcy uświadomili sobie jak ważne ze względu na wizerunek firmy, jak i jej popularność(istnienie w wyszukiwaniach Google), jest obecność w sieci. Dziś już nie wystarczy samo posiadanie własnej witryny, liczy się również jej dobre pozycjonowanie, które ma bezpośredni wpływ na zarobki firmy.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie zawiera w sobie wszelkie działania, których skutkiem jest lepsza widoczność danej strony internetowej. Dobre pozycjonowanie sprawi, iż użytkownicy internetu po wpisaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarkę Google, zauważą daną witrynę już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dzięki temu strona danej firmy będzie często odwiedzana, zyska więcej klientów, co będzie miało przełożenie na zyski. Obecnie ważne jest nie tylko pozycjonowanie sklepów internetowych, ale również innych firm, nawet tych działających tylko lokalnie. Coraz częściej mówi się o pozycjonowaniu lokalnym.
Współcześnie Google dostosowuje wyświetlane wyniki wyszukiwania pod względem lokalizacji osób próbujących odnaleźć jakąś treść. Wyjątkiem jest, gdy to użytkownik sam określi inne priorytety wyszukiwania, tak się zazwyczaj nie dzieje. Powodem jest nie tylko możliwość szybkiego odbioru osobistego zamawianych produktów, ale też łatwiejsze skorzystanie z różnych usług. Dlatego w pozycjonowanie lokalne inwestuje coraz więcej różnorodnych firm, takich jak: warsztaty samochodowe, salony piękności, przychodnie lekarskie, kwiaciarnie i wiele innych.
Poza pozycjonowaniem lokalnym należy zadbać o wysokiej jakości treści znajdujące się na stronie – muszą one pokrywać się z charakterem działalności. Warto używać słów kluczowych, linkowania zewnętrznego i wewnętrznego. Istotne jest też optymalizowanie kodu witryny. Można wspomagać się blogiem firmowym, który będzie zawierał ciekawe teksty, zdjęcia i przenosił do strony firmy po kliknięciu w linki. Podstawą jest także aktywne prowadzenie kont na serwisach społecznościowych. Część firm decyduje się także na korzystanie z pomocy, jaką jest Google AdWords, czyli płatna reklama(płaci się tylko za kliknięcia, można łatwo monitorować skuteczność reklamy).
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Skuteczne pozycjonowanie sprawia, że dana strona jest bardzo wysoko w wyszukiwaniach Google. W konsekwencji tego każdy, kto będzie szukał firmy z konkretnej branży, w pierwszej kolejności trafi właśnie na dobrze pozycjonowaną stronę internetową. Taka osoba staje się potencjalnym klientem. Wiele badań rynku wykazuje, iż to właśnie przedsiębiorstwa, których witryna jest dobrze pozycjonowana, zarabiają o wiele więcej niż te, które znajdują się na dalszych stronach wyszukiwarki. Google jest stroną, która notuje największą popularność(według badań wykonanych w listopadzie 2017 przez GEMIUS zasięg wynosi 96,14%). Liczne raporty udowadniają, że ponad połowa użytkowników internetu sprawdza tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi wpływających na wzrost sprzedaży i zysków firm. To w internecie większość społeczeństwa znajduje obecnie firmy, z których usług korzysta. Dlatego warto jest zadbać o to, aby firma miała nie tylko dobre opinie, ale również była wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Darmowa wycena fraz
Zostaw nam swój adres email i podaj adres strony WWW – skontaktujemy się z Tobą!